Zaxcom har lavet digital location udstyr i over 25 år og konstant sat nye standarder for, hvad man kan forvente af udstyret. Zaxcom har da også modtaget både to Academy Awards (Oscar) og to Emmy Award for deres arbejde indenfor udstyr til film- og TV lyd.
Zaxcom blev grundlagt i 1986, og
i 1992 introducerede de verdens første rent digitale post production mikser.
Deres Deva blev lanceret i 1996 og var verdens første harddisk baserede multispors location optager.
Og medens nogle få af "de andre" først nu introducerer deres første digitale trådløse systemer, så har Zaxcom leveret ægte digital wireless siden 2001. Og selv idag er deres trådløse udstyr helt unike med faciliteter, som ingen anden på markedet kan tilbyde.
Ingen anden producent har så meget erfaring og skabt så mange nye standarder indenfor digital location lyd som Zaxcom.
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom TRX-LT3 og TRX-LA3 lommesendere
Zaxcom ZMT-3 micro sender |
Zaxcom Digital Wireless systemet er et ægte digital system, der derved helt undgår alle de kendte ulemper ved analog eller hybrid trådløse systemer, der frem for alt alle sammen lyder som trådløse systemer. 3.5, der dækker frekvensområdet 512-614MHz
229.102 Zaxcom ZMT-3.5 lommesender, Fuji NP-50 batteri, 512-614MHz 229.103 Zaxcom ZMT-3.6 lommesender, Fuji NP-50 batteri, 596-698MHz
229.122 Zaxcom TRX-LT3.5 lomme HD sender, 1xAA batteri, 512-614MHz 229.123 Zaxcom TRX-LT3.6 lomme HD sender, 1xAA batteri, 596-698MHz 229.124 Zaxcom TRX-LA3.5 lomme HD sender, 2xAA batteri, 512-614MHz 229.125 Zaxcom TRX-LA3.6 lomme HD sender, 2xAA batteri, 596-598MHz 229.126 Zaxcom TRX-LT3.5S stereo lomme HD sender, 1xAA batteri, 512-614MHz 229.127 Zaxcom TRX-LT3.6S stereo lomme HD sender, 1xAA batteri, 596-698MHz 229.128 Zaxcom TRX-LA3.5S stereo lomme HD sender, 2xAA batteri, 512-614MHz 229.129 Zaxcom TRX-LA3.6S stereo lomme HD sender, 2xAA batteri, 596-598MHz |
Zaxcom TRX-LT3 og TRX-LA3 lommesendere
Zaxcom ZMT-3 micro sender |
Zaxcom Digital Wireless systemet er et ægte digital system, der derved helt undgår alle de kendte ulemper ved analog eller hybrid trådløse systemer, der frem for alt alle sammen lyder som trådløse systemer. 3.5, der dækker frekvensområdet 512-614MHz
229.102 Zaxcom ZMT-3.5 lommesender, Fuji NP-50 batteri, 512-614MHz 229.103 Zaxcom ZMT-3.6 lommesender, Fuji NP-50 batteri, 596-698MHz
229.122 Zaxcom TRX-LT3.5 lomme HD sender, 1xAA batteri, 512-614MHz 229.123 Zaxcom TRX-LT3.6 lomme HD sender, 1xAA batteri, 596-698MHz 229.124 Zaxcom TRX-LA3.5 lomme HD sender, 2xAA batteri, 512-614MHz 229.125 Zaxcom TRX-LA3.6 lomme HD sender, 2xAA batteri, 596-598MHz 229.126 Zaxcom TRX-LT3.5S stereo lomme HD sender, 1xAA batteri, 512-614MHz 229.127 Zaxcom TRX-LT3.6S stereo lomme HD sender, 1xAA batteri, 596-698MHz 229.128 Zaxcom TRX-LA3.5S stereo lomme HD sender, 2xAA batteri, 512-614MHz 229.129 Zaxcom TRX-LA3.6S stereo lomme HD sender, 2xAA batteri, 596-598MHz |
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom Audio TRX-FB3 |
TRX-FB3 lommesender har alle de samme faciliteter som TRX-LA3 serien, og har endvidere indbygget ZaxNet modtager for modtagelse af returlyd fra som f.eks. IFB-200, en Nomad mikser/optager osv. En journalist har således ikke behov for både at have en sender og en in-ear modtager, men kan nøjes med én og samme kompakte enhed. * Lydkvalitet, der kan sammenlignes med lyd via kabel
229.136 Zaxcom TRX-FB3.5 lommesender med 2-vejs com/IFB lyd, 512-614MHz 229.156 Zaxcom TRX-FB3.6 lommesender med 2-vejs com/IFB lyd, 596-698MHz |
Zaxcom Audio TRX-FB3 |
TRX-FB serien har alle de samme faciliteter som TRX-L serien, og har endvidere indbygget ZaxNet modtager for modtagelse af returlyd. En journalist har således ikke behov for både at have en sender og en in-ear modtager, men kan nøjes med én og samme kompakte enhed. * Lydkvalitet, der kan sammenlignes med lyd via kabel
229.136 Zaxcom TRX-FB3.5 lommesender med 2-vejs com/IFB lyd, 512-614MHz 229.156 Zaxcom TRX-FB3.6 lommesender med 2-vejs com/IFB lyd, 596-698MHz |
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom Audio TRX-743 |
TRX-743 er en plug-on sender til boom og journalister, der giver mulighed for montering direkte på mikrofonens XLR stik. Den fås til både analog og digital mikrofoner i såvel mono som stereo udgaver takket være de udskiftelige forsatse med 3- eller 5-polet XLR stik.
229.152 Zaxcom TRX-743.5 mono analog plug-on sender, 512-614MHz 229.153 Zaxcom TRX-743.6 mono analog plug-on sender, 596-698MHz 229.154 Zaxcom TRX-743.5 stereo analog plug-on sender, 512-614MHz 229.155 Zaxcom TRX-743.6 stereo analog plug-on sender, 596-698MHz 229.156 Zaxcom TRX-743.5 AES-3 plug-on sender, 512-614MHz 229.157 Zaxcom TRX-743.6 AES-3 plug-on sender, 596-698MHz 229.158 Zaxcom TRX-743.5 AES-42 plug-on sender, 512-614MHz 229.159 Zaxcom TRX-743.6 AES-42 plug-on sender, 596-698MHz |
Zaxcom Audio TRX-743
|
TRX-743 er en plug-on sender til boom og journalister, der giver mulighed for montering direkte på mikrofonens XLR stik. Den fås til både analog og digital mikrofoner i såvel mono som stereo udgaver takket være de udskiftelige forsatse med 3- eller 5-polet XLR stik.
229.152 Zaxcom TRX-743.5 mono analog plug-on sender, 512-614MHz 229.153 Zaxcom TRX-743.6 mono analog plug-on sender, 596-698MHz 229.154 Zaxcom TRX-743.5 stereo analog plug-on sender, 512-614MHz 229.155 Zaxcom TRX-743.6 stereo analog plug-on sender, 596-698MHz 229.156 Zaxcom TRX-743.5 AES-3 plug-on sender, 512-614MHz 229.157 Zaxcom TRX-743.6 AES-3 plug-on sender, 596-698MHz 229.158 Zaxcom TRX-743.5 AES-42 plug-on sender, 512-614MHz 229.159 Zaxcom TRX-743.6 AES-42 plug-on sender, 596-698MHz |
Tekniske data | |
|
|
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom Audio TRX-900CL |
TRX-900CL er en kompakt kamera link sender med stereo lyd og tidskode, beregnet på overførsel fra f.eks. mikser til kamera. Den har både en fuld kvalitet stereo og tidskode sender samt en ZaxNet sender/modtager samt naturligvis optager. Dermed kan den både sende programlyd og tidskode til f.eks. en RX-200 på kameraet, mono kontrollyd og tidskode til ERX-3 enheder hos instruktør/scripter osv., samt optage backup medie af det hele. Kort og godt én samlet enhed med alle de nødvendige faciliteter til lydtasken:
229.182 Zaxcom TRX-900CL kamera link sender, stereo + tidskode |
Zaxcom Audio TRX-900CL |
TRX-900CL er en kompakt kamera link sender med stereo lyd og tidskode, beregnet på overførsel fra f.eks. mikser til kamera. Den har både en fuld kvalitet stereo og tidskode sender samt en ZaxNet sender/modtager samt naturligvis optager. Dermed kan den både sende programlyd og tidskode til f.eks. en RX-200 på kameraet, mono kontrollyd og tidskode til ERX-3 enheder hos instruktør/scripter osv., samt optage backup medie af det hele. Kort og godt én samlet enhed med alle de nødvendige faciliteter til lydtasken:
229.182 Zaxcom TRX-900CL kamera link sender, stereo + tidskode |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom QRX-200
Zaxcom RX-12 med QRX-212
|
Zaxcom modtagere er lige så avancerede som deres sendere, og fås i flere modeller, der alle byder på et væld af muligheder og naturligvis den helt unikke lydkvalitet. QRX-200 er en dobbelt modtager (fra to sendere, der hver især kan være mono eller stereo), der kan arbejde i hele området fra 512-698MHz og dermed modtage fra alle Zaxcom sendere. Til gengæld kan den monteres med et QIFB integreret IFB board, der giver mulighed for direkte styring af senderen fra modtageren. Så hvis man scanner for bedste modtagerfrekvens, så indstilles sendere automatisk, såsnart man vælger frekvensen på modtageren, ligesom gain kan monitoreres og styres fra den. De nye QRX-300 og QRX-335 er tilsvarende modtagere, der dog også kan arbejde med de nye ZHD48 og 96 modulations standarder for ekstremt tæt pakning af mange kanaler i et lille frekvensområde. * High Density modulation for ekstra tæt pakning og lang rækkevidde
229.222 Zaxcom QRX-200 dobbelt mono/stereo modtager 229.224 Zaxcom QRX-235 dobbelt mono/stereo modtager, enkelt frekvens 229.228 Zaxcom QIFB-option til QRX-235/335 for remote styring/signal
229.233 Zaxcom SRX-220 enkelt mono/stereo modtager til kamera-slot
229.251 Zaxcom RX-12 modtager ramme til max. 6 stk. RX-212 229.252 Zaxcom QRX-212 modtager modul til RX-12 |
Zaxcom QRX-200
Zaxcom RX-12 med QRX-212 |
Zaxcom modtagere er lige så avancerede som deres sendere, og fås i flere modeller, der alle byder på et væld af muligheder og naturligvis den helt unikke lydkvalitet. QRX-200 er en dobbelt modtager (fra to sendere, der hver især kan være mono eller stereo), der kan arbejde i hele området fra 512-698MHz og dermed modtage fra alle Zaxcom sendere. Til gengæld kan den monteres med et QIFB integreret IFB board, der giver mulighed for direkte styring af senderen fra modtageren. Så hvis man scanner for bedste modtagerfrekvens, så indstilles sendere automatisk, såsnart man vælger frekvensen på modtageren, ligesom gain kan monitoreres og styres fra den. De nye QRX-300 og QRX-335 er tilsvarende modtagere, der dog også kan arbejde med de nye ZHD48 og 96 modulations standarder for ekstremt tæt pakning af mange kanaler i et lille frekvensområde. * High Density modulation for ekstra tæt pakning og lang rækkevidde
229.222 Zaxcom QRX-200 dobbelt mono/stereo modtager 229.224 Zaxcom QRX-235 dobbelt mono/stereo modtager, enkelt frekvens 229.228 Zaxcom QIFB-option til QRX-235/335 for remote styring/signal
229.233 Zaxcom SRX-220 enkelt mono/stereo modtager til kamera-slot
229.251 Zaxcom RX-12 modtager ramme til max. 6 stk. RX-212 229.252 Zaxcom QRX-212 modtager modul til RX-12 |
Tekniske data | |
|
|
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- Manual/brochure
Zaxcm Audio ZaxPac2 |
ZaxPaq er rammer til montering af QRX modtagere, MicPlexer og andre moduler. De fås til 2, 3, 4 eller 6 enheder. Der kan også leveres eksterne "fladfisk" antenner
229.380 Zaxcom ZaxPaq ramme til max. 2 stk. QRX/RX enheder 229.398 Zaxcom "fladfisk" passiv 8dB gain antenne, excl. kabel |
Zaxcm Audio ZaxPac2 med QRX og MicPlex2 |
ZaxPaq er rammer til montering af QRX modtagere, MicPlexer og andre moduler. De fås til 2, 3, 4 eller 6 enheder. Der kan også leveres eksterne "fladfisk" antenner
229.380 Zaxcom ZaxPaq ramme til max. 2 stk. QRX/RX enheder 229.398 Zaxcom "fladfisk" passiv 8dB gain antenne, excl. kabel |
- Generelt
- Detaljer
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcm IFB-200 og ERX-3TCD |
IFB-200 er en ZaxNet kontrol og tidskode sender og modtager. Den har en rækkevidde under normale omstændigheder på ca. 30m for audio og ca. 120m for tidskode og kontrolsignaler. ERX-3TCD er en kompakt og let modtager af ZaxNet IFB kontrollyd og tidskode fra f.eks. IFB-200, Nomad osv. Der kan oven i købet indsættes et delay i den modtagede lyd for at kompensere for offset i forhold til video monitors med forsinkelse. Det indbyggede display kan vise tidskode, scene og take metadata, når ZaxNet signalet kommer fra f.eks. Nomad, og der er en HOLD funktion til at holde tidskoden og vise metadata. Den er derfor lige velegnet som medhør til instruktør og scripter, som tidskode generator og guidetrack modtager på kameraet og et væld af andre funktioner. Brug fanebladene ovenfor og se mere.
229.413 Zaxcom IFB-200 IF returlyd/TC sender og remote control |
Zaxcm IFB-200 og ERX-3TCD
|
IFB-200 er en ZaxNet kontrol og tidskode sender og modtager. Den har en rækkevidde under normale omstændigheder på ca. 30m for audio og ca. 120m for tidskode og kontrolsignaler. ERX-3TCD er en kompakt og let modtager af ZaxNet IFB kontrollyd og tidskode fra f.eks. IFB-200, Nomad osv. Der kan oven i købet indsættes et delay i den modtagede lyd for at kompensere for offset i forhold til video monitors med forsinkelse. Det indbyggede display kan vise tidskode, scene og take metadata, når ZaxNet signalet kommer fra f.eks. Nomad, og der er en HOLD funktion til at holde tidskoden og vise metadata. Den er derfor lige velegnet som medhør til instruktør og scripter, som tidskode generator og guidetrack modtager på kameraet og et væld af andre funktioner. Brug fanebladene ovenfor og se mere.
229.413 Zaxcom IFB-200 IF returlyd/TC sender og remote control |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcm Audio ZFR-200 og ZFR-300 |
ZFR-200 og ZFR-300 svarer til senderne TRX-LT3 og TRX-LA3, blot uden RF sender delen. De er derfor yderst kompakte højkvalitets optagere, velegnet til såvel "diskret overvågning" og som body-mount multispors optagere til f.eks. reality shows, hvor alle deltagere skal optages. Og takket være den indbyggede tidskode generator med ZaxNet modtagelse vil alle enheder være i perfekt sync. Brug fanebladene ovenfor og se mere.
573.522 Zaxcom ZFR-200 lommeoptager, 1xAA batteri 573.523 Zaxcom ZFR-200S stereo lommeoptager, 1xAA batteri 573.524 Zaxcom ZFR-300 lommeoptager, 2xAA batteri 573.525 Zaxcom ZFR-300S stereo lommeoptager, 2xAA batteri |
Zaxcm Audio ZFR-200 og ZFR-300 |
ZFR-200 og ZFR-300 svarer til senderne TRX-LT3 og TRX-LA3, blot uden RF sender delen. De er derfor yderst kompakte højkvalitets optagere, velegnet til såvel "diskret overvågning" og som body-mount multispors optagere til f.eks. reality shows, hvor alle deltagere skal optages. Og takket være den indbyggede tidskode generator med ZaxNet modtagelse vil alle enheder være i perfekt sync. Brug fanebladene ovenfor og se mere.
573.522 Zaxcom ZFR-200 lommeoptager, 1xAA batteri 573.523 Zaxcom ZFR-200S stereo lommeoptager, 1xAA batteri 573.524 Zaxcom ZFR-300 lommeoptager, 2xAA batteri 573.525 Zaxcom ZFR-300S stereo lommeoptager, 2xAA batteri |
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- Manual/brochure
Zaxcom Audio Zax-Max mixer/recorder |
ZaxMax er en yderst kompakt location mixer/recorder med 4 mikrofon indgange samt både analog og digitale linieindgange og 8 spors optager. Den er mindre (på alle leder) end en Sound Devices 633, men har både flere indgange og faciliteter, heriblandt fuld router, automix osv., og den kan oven i købet fås med indbygget stereo kamera link for overførsel af stereo lyd og tidskode i en kvalitet, der matcher en kablet forbindelse, uden behov for ekstra strømkilde, kabler osv. * Fuld matrix for routing ind- og udgange Brug fanebladene ovenfor og se mere.
616.312 Zaxcom Zax-Max 10-input mixer med 8-track recorder |
Zaxcom Audio Zax-Max mixer/recorder |
ZaxMax er en yderst kompakt location mixer/recorder med 4 mikrofon indgange samt både analog og digitale linieindgange og 8 spors optager. Den er mindre (på alle leder) end en Sound Devices 633, men har både flere indgange og faciliteter, heriblandt fuld router, automix osv., og den kan oven i købet fås med indbygget stereo kamera link for overførsel af stereo lyd og tidskode i en kvalitet, der matcher en kablet forbindelse, uden behov for ekstra strømkilde, kabler osv. * Fuld matrix for routing ind- og udgange Brug fanebladene ovenfor og se mere.
616.312 Zaxcom Zax-Max 10-input mixer med 8-track recorder |
Tekniske data | |
|
|
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
- Generelt
- Detaljer
- NeverClip
- ZaxNet
- Manual/brochure
Zaxcom Nomad med FP8 fader modul |
Nomad er en meget avanceret location mixer/recorder med 6 mikrofon Nomad 10 og 12 har hhv. 16 og 18 mix busser samt 10 og 12 spor. Nomad er kort og godt markedets mest avancerede location mixer/optager: * Mulighed for styring via Nomad Touch interface Brug fanebladene ovenfor og se mere.
616.324 Zaxcom Nomad Lite 16 input mixer med 10 track optager 616.328 Zaxcom FP8 drejefader panel til Nomad |
Zaxcom Nomad med FP8 |
Nomad er en meget avanceret location mixer/recorder med 6 mikrofon Nomad 10 og 12 har hhv. 16 og 18 mix busser samt 10 og 12 spor. Nomad er kort og godt markedets mest avancerede location mixer/optager: * Mulighed for styring via Nomad Touch interface Brug fanebladene ovenfor og se mere.
616.324 Zaxcom Nomad Lite 16 input mixer med 10 track optager 616.328 Zaxcom FP8 drejefader panel til Nomad |
Tekniske data | |
|
|
Glenn Sanders fortæller om Zaxcom NeverClip NB! Hop frem til 30:00 - starten er om ZaxMax |
NeverClip er ligesom mange andre af Zaxcom's unikke faciliteter så indlysende, at det er svært at forstå, at ingen andre har gjort det før. Problemet. Og så skulle man jo tro, at alt var fint. Men ind imellem de to ting sidder der en A/D converter, der slet ikke kan følge med. For selv de bedste på markedet har et reelt dynamikområde på ca. 117dB. Løsningen er NeverClip. Zaxcom har lavet en løsning med to A/D converters, der er forskudt i niveau. De kombineres så i en DSP processor, der laver et standard signal. I stedet for kun at udnytte 117dB, får man så nu ca. 137dB dynamikområde i mikserens standard 24 bit digital "word", som anvendes i enhver recorder, editor, signalprocessor osv. Der er intet specielt i disse digitale bits, andet end at mange, mange flere af dem er fyldt med reelle lydinformationer end normalt. Floating point mikser. Eftersom den interne mikser er 32.bit floating point, så er der masser af plads til den store dynamik internt i mixer DSP processoren, hvor mix faderne regulerer, hvordan de blandes til sum-busserne (mix spor og udgange). Men med ISO sporene er der et trick: Man offset'er niveauet nedad, så man i forhold til en normal indspilning simpelthen ligger 6, 12, 18 eller 24dB under. I post'en vil man så ved import hæve alle ISO sporende tilsvarende (signalet er jo lige så rent som man startede med, så der kommer ikke noget støj med op), og det hele passer, som det skal. Men er der pludselig høje passager, som ellers ville give forvrængning, så sænker man bare niveau'et i den passage på det pågældende ISO spor, og så har stadig krystalklar og uforvrænget lyd. Kort og godt: "More signal - less noise!" |
|
ZaxNet er et separat trådløst netværk, der fungerer uafhængigt af det primære audio link, der ligger i UHF båndet mellem 512-698MHz. Styring af indgangsforstærkeren gør, at man altid kan tilpasse den forholdene uden at skulle forstyrre skuespilleren/journalisten. Sender og/eller modtager. Flere enheder har både ZaxNet sender og modtager i samme enhed, og alt efter funktion kan man så vælge, hvilken vej datastrømmen skal gå. Hvor det er relevant findes der også kombi-funktioner, så enheden f.eks. vil modtage tidskode, og når den så selv er låst op, vil den starte med at sende medhørslyd den anden vej. Se skemaet nedenfor med et overblik over hvilke enheder, der har hvilke ZaxNet faciliteter.
|
mixer panel til Nomad
- Generelt
- Detaljer
- Manual/brochure
Zaxcom Oasis mikser, Nomad og touchscreen |
Oasis er et kompakt med meget alsidigt faderpanel til brug med Nomad 12 mixer/recorder enheden.
616.352 Zaxcom Oasis faderpanel til Nomad 12 |
Zaxcom Oasis mikser, Nomad og touchscreen |
Oasis er et kompakt med meget alsidigt faderpanel til brug med Nomad 12 mixer/recorder enheden.
616.352 Zaxcom Oasis faderpanel til Nomad 12 |
Tekniske data | |
|
|